nter>

Pages

Sunday 15 April 2012

Tips:Ceria Selalu/Muka Mesti Ada Senyum :)


 

AHAA .. Muka mestilah sentiasa nampakk ceria . Barulah hidup akan sentiasa happy ! Macam Ika, .. Korang fikir Ika ni jenis macam mana? . Bagi Ika , Ika bukanlah jenis yang suka seriuss sangat ! Happy Happy Meal gitu lah . haha. Tak suka lah serius sangat . Nanti otakk manyakk serabut norh..

Kerekk je kan ? Ika nak share siket lah tips macam mana nak ceria selalu . Alahh .. tips yang simple mimple je . Sebab , Ika kan budakk yang ceria selalu . happy nak mampuss(kalu happy sikit agy mampus XD) .Tak percaya ! Ce tanya friends Ika. hak2! Kompom diorang akan kata gitu ! (perasan je lah kaw nih Ika oiyyy)

Nak tahu camne?.

1.  Sentiasa Berfikiran Positif
Oh yeahh . Berfikiran positif terhadap semua benda . Semua yang berada di sekeliling anda. Jangan terlalu ikutkan perasaan jika terjadi sesuatu perkara yang tidak diingini . Kalau dekat tempat kerja tu , pastikan suasana di situ , selesa , ceria , bersih dan ada bau-bauan yang wangii-wangi . Alah , kalau penyembur wangi tu abess. Guna je lah Shieldtox ke . 2 in 1 lagi tuh .. Boleh matikan serangga + menjadikan persekitaran anda berbau wangee. HAHA.

2. Selalu Memaafkan Orang Lain 
Jika kita mempunyai sikap yang selalu memaafkan orang lain , maka hidup kita akan sentiasa ceria dan happy selalu ... Ye lah . Kalau kita ada buat salah dekat orang kan .. Then , kita tak mintak maaf dekat diorang.. Ada hidup korang akan ceria ! For sure tak lah kan ?  So, saling memaafkan orang lain . dan selalulah mintakk maaf kat orang . Hidup Ceria.. aman Sentosa..hihi.

3. Bergaul dengan Rakan Yang Boleh Menceriakan Hidup Anda
Wahh ! Suka..Suka.. Ika suka kalau dapat bergaul dengan orang seperti ini . Boleh mencerikan hidup kita pabila kita dalam kesedihan . Tambah-tambah kalau kengkawan kita tu suka buat lawakk ! Tak ke best macam tuhh ? hee . Kalau Ika .. orang lai yang best ! Sebab , Ika nih jenis yang suka buat orang tertawa . HAHA . Pak Lawakk ~ 

4. Jangan terlalu memikirkan masalah 
Ye . Ini lagii penting kalau nak diri tu sentiasa ceria ! . Pada sesiapa yang banyakk masalah sangat tuh . Tak kira lah , masalah dengan keluarga ke , masalah dengan boyfie/gurlfie korang ke , masalah dengan kengkawan ke , masalah dengan sapa2 je lah kan .. Korang jangan pulakk terlalu memikirkan masalah tuh . Itu akan membuatkan korang akan bertambah runsing , tension dan akan selalu marah-marah . Padahal , masalah tu , boleh disettle kan dengan baik . 

5. Lakukan aktiviti yang kita suka 
HEHE . Apa yang korangg suka ehh ? Kalau Ika , Ika suka saangat online , Bergurau, and Lepak2 gan kengkawan . hee. Walaupun aktiviti ini hanya mengadapp lappy je kan . Hidup Ika sentiasa ceria oo . Sebab masalah akan kurang kalau kita buat aktiviti yang kita suka. Daripada asyik dokk pikirkan masalah je kan . Sampai bila kita nak dapat saat-saat ceria kan ? kehkeh . Betul takk ?

Ok . Itu sahaj 5 tips yang dapat Ika kongsikan ..
Ceria-Ceria Selalu yeahh . Chill Beb ~ K. Baii ~

Thnx For Reading ! Comment Jom ! >.^
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...